Utasok magatartási kódexe:

  • A legfontosabb, hogy be kell tartani a pilóta utasításait! Csak így garantálható a biztonságos repülés. A pilóta bármikor dönthet úgy, hogy megszakítja a repülést vagy nem száll fel. Ezeket a döntéseket minden esetben az utasok biztonsága érdekében teszi meg, ha szükségesnek ítéli. A pilóta az időjárási kockázatokat mérlegelve is hoz döntéseket, annak megfelelően, hogy mi a legbizonságosabb.
  • Alapvetően a költségmegosztott repülések esetében nincs lehetőség poggyász felvitelére, csupán a hétköznapi táskák felvitelére van lehetőség. Ha valamilyen oknál fogva mégis szeretne nagyobb poggyászt felvinni a gépre, azt mindenképp előre kell jelezni a pilótának.
  • Az utasnak soha nem szabad illegális vagy veszélyes árut a gépre felhoznia. Ha az utas nem tudja, hogy az adott áru hova sorolható, kérdezze meg a pilótát.
  • Fontos, hogy pontosan érkezzen a repülés időpontjára! A pilótának előre meg kell terveznie az utat és annak fontos előfeltétele, hogy időben történjen a felszállást.
  • Az utas indulás előtt 48 órával törölheti a járatot. 48 órán belüli lemondás esetén a voucher felhasználhatnak tekintendő.
  • Az utasoknak be kell tartaniuk a következő alapvető biztonsági alapelveket:
    I. Az utasoknak nem szabad a műszerekhez és a kormányhoz nyúlniuk.
    II. A dohányzás szigorúan tilos repülés közben!
    III. Az utasok nem ihatnak alkoholt repülés közben és azt megelőzően.
    IV. Az utasok nem nyúlhatnak az ajtózárhoz, kivéve ha a pilóta erre utasította őket.

Pilóták magatartási kódexe:

  • A pilóta az egyetlen olyan személy, aki jogosult a repülésre és az azzal kapcsolatos döntések meghozatalára. Az utasok nem gyakorolhatnak nyomást semmilyen módon a pilótára.
  • Az időjárás függvényében a pilóta bármikor hozhat olyan döntést, hogy megszakítja a repülést vagy el sem indítja azt. A pilóta köteles tájékoztatni az utast arról, ha az időjárási körülmények nem megfelelőek a repülésre és amiatt törölni kell a repülést.
  • A pilóta bármikor, bármilyen okból indoklás nélkül megtagadhatja az utasok fedélzetre szállását.
  • Az Európai Unió szabályrendszere kizárlóag magánszemélyek számára engedélyezi, a költségmegosztásos járatokat. A közvetlen költségek (azaz a repüléshez közvetlenül kapcsolódó költségek, pl. üzemanyag, repülőtéri illetékek, repülőgép bérleti díja) minden fél által megosztott, melybe beletartozik a pilótát is. A költségmegosztásos járatok nem termelnek nyereséget.
  • A repülés előtt a pilóta jelzi, hogy a költségmegosztott repüléshez milyen típusó repülőgépet használ. Ha ez időközben megváltozik, akkor arról tájékoztatj az utasokat.
  • A költségmegosztott repülést a pilóta a nem kereskedelmi célú magán pilóták által végrehajtott légi járatokra vonatkozó szabályozás alapján végzi.

Biztonsági tájékoztatás a költségmegosztott repülésekről:

A költségmegosztott repülésekre vonatkozó biztonsági szabályok kevésbé szigorúak, mint a kereskedelmi célú légi járatok esetében. Így az utasok nagyobb kockázatot vállalnak, mintha egy kereskedelmi légitársaságtól vennének jegyet.
Mindemellett a kisgépes légiközlekedés repüléseinek kockázati szintje hasonló mint amit a közúti közlekedésben is tapasztalhatunk, így közel azonos biztonsági feltételek mellett repülhetnek, mintha a közúti közlekedésben vennének részt.