Természetes tulajdonságunk, hogy szeretnénk minél jobban járni, ha valamiért pénzt adunk ki. Ezért az egyik fontos tényező az ár. És ez így teljesen rendben is van, hiszen miért ne hasonlítanánk össze az egyes sétarepülések árait a különböző szolgáltatóknál.

Akkor miért is írjuk most ezt a cikket?

Azért, mert mi tudjuk, hogy vannak olyan tényezők, amit sajnos nem lát a kedves érdeklődő csak akkor, amikor kifizette és aztán igénybe vette a szolgáltatást. Van aki úgy próbál meg olcsó lenni, hogy látszólag ugyanazt a szolgáltatást kínálja. Azért írjuk, hogy látszólag, mert a laikus nézelődő szemében csak annyi látszik, hogy pl. Cessna 172-vel repül két cég is, ugyanúgy, mondjuk 30 perces utat biztosít, árban viszont az egyik drágább, mint a másik.

Nézzünk egy Mustangos példát!

Az egyik legfontosabb tényező ilyenkor, hogy gondoljunk csak bele abba, hogy ha látunk két hirdetést, amiben az áll, hogy Ford Mustang tesztvezetés és az egyiken 50.000Ft-ot látunk, a másikon pedig 70.000Ft-ot a napi bérleti díjra, akkor mire gondolunk első körben? Ugye ennyi információ kevés ahhoz, hogy eldöntsük valójában melyik is a jobb ajánlat. Hiszen lehet, hogy az egyik egy 2013-as a másik pedig egy 2021-es modell. És ezen kívül még sok más tényező van, amit érdemes figyelembe venni. És sajnos, mint a legtöbb helyen itt is igaz, hogy olcsó húsnak híg a leve.

Biztonság

Visszakanyarodva a repülőgépekre. Mivel itt kiemelten fontos a biztonság, ezért pl. nem mindegy, hogy ki mennyit költ a repülőgépek karbantartására. Természetesen a piacon lévő összes szolgáltató gépe biztonságos abból a szempontból, hogy nem fognak lezuhanni, de ezen kívül van még rengeteg olyan tényező, amit pluszban meg tudunk tenni a biztonságos repülésért. Ezek a költségek nyilván megjelennek az árakban is.

Komfort

A biztonság mellett a másik fontos tényező a komfort. A fenti autós példával élve ott sem mindegy, hogy egy olyan kocsit vezetünk, amiben már van 300.000 km, vagy egy olyat, amiben csak 50.000 km. Itt is nagyon sokat lehet költeni arra, hogy a repülőgépek folyamatosan karban legyenek tartva ebből a szempontból is. Ezek szintén megjelennek a sétarepülések áraiban.

Repülőgép flotta

Ezek mellett szintén tényező lehet az, hogy valakinek csak 1 repülőgépe van, vagy egy több gépből álló flottája. Hiszen ha csak 1 géppel repül valaki, akkor az nyilván olcsóbb tud lenni, de ha pl. valami miatt a repülőgép nem tud repülni néhány napig, vagy hétig, ami azért elő szokott fordulni, akkor a leegyeztetett időpontokat le kell mondani és újakat egyeztetni, ami szintén kényelmetlenséggel jár az ügyfél részére.

Az idő mérése

Amiről szintén nem szoktak beszélni az oldalak az az, hogy a megadott időt mi alapján mérik. Mert van, aki attól a pillanattól kezdve, hogy beindítja a motort, mondván, hogy már működik a repülő, megy az üzemóra és a repülőgépeket meghatározott üzemóra után kell karbantartani, mely karbantartások milliós tételek. És vannak, akik attól a ponttól kezdve, hogy elhagyta a gép a földet, azaz már a levegőben van és száll. Természetesen ezeket is bele kell kalkulálni a sétarepülések áraiba.

Kicsit magunkról

Mi most nem kezdjük el dicsérgetni magunkat, hogy a fenti szempontok alapján mi hova tartozunk, csupán azt akartuk, hogy legyen a látogatók számára is néhány viszonyítási pont, hogy el tudják helyezni/képzelni azt, hogy miért vannak különbségek a látszólag egyformának tűnő sétarepülések árai között.

Mi úgy döntöttünk, hogy nem akarjuk az árversenybe belehajszolni magunkat, hiszen az minden esetben a minőség rovására megy. Éppen ezért nem mi vagyunk a legolcsóbbak a piacon, viszont a sétarepüléseink árai csupán pár ezer forinttal drágábbak törekedve arra, hogy a legjobb ár/érték arányt biztosítsuk az utasaink számára.

Ha bármilyen egyéb kérdés felmerülne Önben ezt a cikket elolvasva, nyugodtan keressen meg minket emailben és 24 órán belül válaszolni fogunk a felmerülő kérdésekre.

Ez a honlap sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadása kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldalunk további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.