Barion Pixel

Magyarország legrégebbi repülőtere, mely ma is működő kisgépes nemzetközi repülőtér. Érdekesség, hogy a központi épülete 1937-ben épült és ipari műemléknek van nyilvánítva. Manapság leginkább sportrepülőgép forgalmat bonyolít. Vitorlázó repüléseknek, sétarepüléseknek, helikopteres repüléseknek valamint oldtimer repüléseknek ad lehetőséget a fel és leszállásra.

Helyileg a Budaörsi medencében helyezkedik el, 126m-rel a tengerszint fölött. Budaörssel közvetlenül határos és fűvel borított a területe. Közigazgatásilag a XI. kerülethez tartozik, így tömegközlekedéssel is viszonylag könnyen megközelíthető. A 87-es és a 187-es BKK járattal lehet a legkönnyebben eljutni a budaörsi repülőtérhez, hiszen a megállójuk közvetlenül a repülőtér főbejáratánál található.

Egy kis történelem a repülőtérről

1931-ben akarták először elkezdeni megépíteni, de a gazdasági világválság miatt végül csak 1935-ben kezdődött el az építkezés. Érdekesség, hogy két külön tervet egyformán jónak ítélt meg a bíráló bizottság, ezért közös tervet kértek Tőlük. Mivel nem volt sok pénz a projektre, ezért végül sok elem nem valósult meg a tervekhez képest. Az építkezést megelőzően még Budaörshöz tartozott a terület, amit később 1942-ben csatoltak a fővároshoz.

1937-ben vágták át a repülőtér elkészültét jelző szalagot, amikor is Budapest korábbi repülőterének, a mátyásföldi repülőtérnek a szerepét vette át a polgári és a sétarepülésben. Mivel nehezen volt bővíthető és fejleszthető ezért a megnövekedett légiforgalom miatt kellett végül megépíteni a Ferihegyi repülőteret, ami ma már Liszt Ferenc repülőtérnek hívnak. Sajnos a rövid és füves kifutópályák gyorsan megmutatták ezeknek a kis repülőtereknek a korlátait.

A második világháború alatt a légiforgalom teljes mértékben katonai célúvá vált. A háború végére sajnos az összes budapesti repülőteret lebombázták. A bombázások után a Budaörsi repülőtér maradt a legjobb állapotban, emiatt itt kezdték el újraindítani a repüléseket. Átmeneti időszakra ez lett Magyarország nemzetközi repülőtere. 1950-ben vette át a Ferihegyi repülőtér a Budaörsi repülőtér szerepét, így ezt követően mezőgazdasági és sportrepülési célokra lehetett használni.

Ahogy a bevezetőben írtuk manapság vitorlázó repülők, sétarepülők, helikopterek valamint oldtimer repülők adnak lehetőség arra, hogy a repülés szerelmesei élvezhessék ezeket a programokat.

Mi ugyan a szomszédos Farkashegyi (Budakeszi) repülőtérről indítjuk a repüléseinket, de fontosnak éreztük, hogy írjunk néhány gondolatot a Budaörsi repülőtérről, hiszen nagyon fontos szerepet tölt be jelenleg is.

Ha érdeklődsz sétarepüléseink iránt, akkor érdemes ellátogatnod hozzánk a Farkashegyi repülőtérre, ahol az alább programokat tudod igénybe venni:

Új

Sétarepülés árak

„Budapest csodái”

Különleges páros progam

Sétarepülés árak

„Légi Randi” sétarepülés

Legnépszerűbb
Legjobb ár/érték arány!

Sétarepülés árak

„Extrém élményrepülés”